Tietoa yhdistyksestä

Suomen Horton-yhdistys ry

Suomen Horton-yhdistys on vuonna 2019 perustettu valtakunnallinen potilas- ja edunvalvontajärjestö. Yhdistys opastaa ja tukee Hortonin neuralgiaa ja muita harvinaisia päänsäryn muotoja sairastavia ja heidän läheisiään mutta myös terveydenhuoltoa Horton-potilaiden hoidossa. Tahdomme edistää ja rohkaista tutkimusta, uusien hoitomuotojen kehittämistä ja etsimistä niin että tulevaisuudessa jokainen Hortonin neuralgiaa sairastava pystyisi elämään täysipainoista elämää. Yhdistyksellä on vahva perinne ja juuret suomalaisessa Horton-potilasyhteisössä sekä kattavat kontaktit asiantuntijoihin, lääkäreihin ja tutkijoihin maailmalla. Olemme perineet potilasyhteisöstä reiluuden ja hyväsydämisyyden käytännöt – aina jos toista voi auttaa kannattaa se tehdä. Kokemustietoon pohjautuva vertaistuki voi sairautemme kohdalla kirjaimellisesti pelastaa elämiä.