Vertaistukea

Vertaistukea on saataville vuorokauden ympäri sosiaalisessa mediassa, Facebookissa ryhmässä nimeltä Hortonin syndrooma. Ympäristö voi kuulostaa hölmöltä mutta pelkästään Hortonin vuoksi kannattaa luoda Facebook-tunnus mikäli sellaista ei vielä ole.

Myös Horton-yhdistys voi järjestää henkilökohtaisen vertaistukijan. Yhdistyksemme koulutetut kokemusasiantuntijat voivat olla hoitohenkilökunnan apuna hoitosuhteessasi. Ota yhteyttä yhdistykseen kun tarvitset apua.

Järjestämme säännöllisesti ryhmächat-iltoja, löydät ne Tukinetistä. Tukinetiin on tulossa myös ryhmäkeskusteluja, joissa voit keskustella anonyymisti.

Vertaistukea on saatavilla myös Toivo-vertaistukisovelluksen kautta, joka löytyy Play-kaupasta.

Jos haluat toimia yhdistyksessämme vertaistukijana, ota yhteyttä. OLKA-toiminnan järjestämä TOIVO-valmennus antaa pätevyyden toimia Horton-yhdistyksessä vertaistukijana. Kysy lisää TOIVO-valmennuksesta omalta OLKA-pisteeltäsi - löydät kaikki Suomen OLKA-pisteet täältä: https://olkatoiminta.fi/toimipaikat/

Fyysisesti kokoontuvia vertaisryhmiä toimii Helsingissä, Kuopiossa, Seinäjoella, Tampereella ja Turussa.

Alta löytyvää Vertaistuki-esitettä saat painettuna yhdistyksen toimistolta, mikäli haluat toimittaa sen omalle poliklinikalle, lääkärille, hoitajalle tai muulle taholle jonka on hyvä tietää vertaistuen mahdollisuudesta osana Hortonin neuralgian hyvää hoitoa.